Noi credem:
  • ca exista un singur Dumnezeu vesnic, viu si adevarat (Deut. 6:4; Isaia 45:5-7; 1 Cor. 8:4; Efeseni 4:6), Spirit infinit, personal si suveran, Creatorul si Sustinatorul universului, care este si omnipotent (Ioan 4:24; Ps. 139:1-12; Isaia 40:12-31; 46:10; Fapte 2:32; 4:10).
  • in Dumnezeul unic, care este imuabil, exista in trei Persoane distincte, dar de aceeasi esenta – Tatal, Fiul si Duhul Sfant – care sunt co-eterne, co-egale si care lucreaza in armonie desavarsita la implinirea planului Sau vesnic (Maleahi 3:6; Evrei 13:8; Ioan 1:1; Matei 28:19; 2 Cor. 13:14; Efeseni 1:1-14; Ieremia 1:12; Isaia 46:10-11).
  • ca Dumnezeu este infinit in sfintenie, dragoste, credinciosie, dreptate si bunatate si ca prezenta Lui arata o maretie si slava care nu pot fi exprimate in cuvinte si astfel, El este singurul vrednic de toata inchinarea, dragostea, adorarea si increderea noastra (Isaia 6:1-17; 57:15; Exod. 15:11; Ioan 3:16; Romani 5:5,8; 1 Ioan 4:8,16; Efeseni 2:4; Romani 2:4; Fapte 17:31; 2 Tim. 2:13).

    A. Dumnezeu Tatal
    Noi credem si marturisim ca :
  • Dumnezeu Tatal, prima Persoana a Trinitatii, decreteaza si porunceste toate lucrurile dupa planul Sau intelept, potrivit cu voia si scopul Sau sfant (Ps. 145:8-9; 135:6; 1 Cor. 8:6; Efeseni 1:9). Decretele au ca scop slava lui Dumnezeu, au fost stabilite inainte de intemeierea lumii si privesc controlul Sau suveran asupra tuturor lucrurilor, domeniilor si evenimentelor din univers (Gen. 2:18; Iov 14:5; Ps. 2; 33:6-11; Zahara 14; Fapte 17:26,31; Romani 8:28; Efeseni 1:3-12; 2 Tes. 2:7; 2 Tim. 2:9).
  • Dumnezeu Tatal este Creatorul tuturor lucrurilor (Gen. 1:1-31; Efes. 3:9). Ca singur Stapan absolut si atotputernic al universului, El este suveran in creatie, rascumparare si providenta (Ps. 103:19; Efes. 1:3-6; Rom. 11:36). In cadrul Trinitatii exista o subordonare de ordine, si nu de esenta (Ioan 1:1; 10:29-30; 14:6,9; 2 Cor. 5:19). Calitatea Sa de Tata se refera atat la titlul Sau in cadrul Trinitatii, cat si la relatia Lui cu omenirea. Ca si Creator, El este Tatal tuturor oamenilor (Ef. 4:6), dar ca Tata spiritual, numai pentru cei credinciosi (Rom. 8:14-16; 2 Cor. 6:18; Efeseni 1:11-12; Ieremia 1:12). El a hotarat pentru propria Sa glorie toate lucrarile care se petrec. El sustine, conduce si stapaneste orice creatura si eveniment (1 Cron. 29:11-12; Matei 6:26; Ps. 104:27-30). Dumnezeu Tatal nu este autorul pacatului (Habacuc 1:13; Ioan 8:38-47) si nici nu ispiteste pe nimeni sa pacatuiasca (Iacov 1:13), dar omul este raspunzator pentru pacat inaintea lui Dumnezeu, pentru ca El judeca fara partinire (1 Petru 1:17-19). El a ales credinciosii pentru mantuire inainte de intemeierea lumii (Efes. 1:4-5; 2 Tim. 1:9) pentru ca este un Tata nemarginit in iubire, indurare si mila si doreste „ca toti oamenii sa fie mantuiti si sa vina la cunostinta adevarului” (1 Tim. 2:4; 2 Petru 3:9). Toti cei care vin la El prin Isus Cristos devin copiii Lui spirituali (Ioan 1:12; Galateni 4:5; Evrei 12:5-9).

    B. Dumnezeu Fiul
    Noi credem si marturisim ca :
  • ca Isus Cristos, a doua Persoana a Trinitatii, are toate atributele divine si astfel El este co-egal, co-etern si de aceeasi esenta cu Tatal (Ioan 1:1; 10:30; 14:9).
  • ca Dumnezeu Tatal a creat universul si tot ceea ce este in el prin Fiul Sau, Isus Cristos „care tine toate lucrurile cu Cuvantul puterii Lui” (Ioan 1:3; Col. 1:15-17; Evr. 1:2-3).
  • in Nasterea Sa miraculoasa din fecioara Maria (Isaia 7:14; Matei 1:23,25; Luca 1:26-35), dar fara pacat.
  • ca Isus Cristos reprezinta natura omeneasca si cea divina intr-o unitate indivizibila (Mica 5:2; Ioan 5:23; 14:9-10; Col. 2:9).
  • ca in intruparea Sa, Isus Cristos nu incetat niciodata sa fie Dumnezeu, cu toate ca S-a limitat in manifestarea atributelor Sale divine si a luat chip de rob pentru a face voia Tatalui (Filipeni 2:5-8).
  • ca scopul intruparii Domnului Isus Cristos a fost acela de a-L revela pe Dumnezeu, (Ioan 1:14; 14:9) de a ridica pacatul lumii (Ioan 1:29; 1 Petru 1:18-20; 2 Cor. 5:19-21) si de a instaura si conduce Imparatia lui Dumnezeu (Isaia 9:6-7).
  • ca prin lucrarea Sa desavarsita pe cruce, orice pacatos care crede in jertfa Sa rascumparatoare este eliberat de pedeapsa, de consecinta, de puterea si intr-o zi de insasi prezenta pacatului; el este declarat neprihanit (drept), primeste viata vesnica si este adoptat in familia lui Dumnezeu (Romani 3:24-26; 5:8-9; 1 Petru 2:23-24; 3:18).
  • ca indreptatirea noastra este asigurata prin invierea fizica a Domnului Isus Cristos; acum El sta la dreapta Tatalui si mijloceste ca Avocat (Aparator) si Mare Preot pentru noi (Matei 28:6; Luca 24:38-39; Fapte 20:30-31; Romani 4:25; 8:34; Evrei 7:25-27).
  • ca prin invierea din morti a Domnului Isus Cristos, Dumnezeu a confirmat dumnezeirea Fiului Sau si prin aceasta a aratat ca Dumnezeu a acceptat lucrarea de ispasire a lui Cristos pe cruce; invierea in trup a Domnului Isus este de asemenea, garantia unei invieri viitoare pentru toti credinciosii (Ioan 5:26-29; 14:19; Romani 4:25; 6:5-10; 1 Cor. 15:20,23).
  • ca Domnul Isus Cristos este Cel prin care Dumnezeu va judeca intreaga lume (Ioan 5:22-23):
    a) Credinciosii din Biserica Sa (1 Cor. 3:10-15; 2 Cor. 5:10; Rom. 14:10-12).
    b) Cei in viata la revenirea Sa in slava (Matei 25:31-46).
    c) Cei necredinciosi, la Marele Tron Alb (Apoc. 20:11-15).
  • ca in calitate de Singur Mijlocitor intre Dumnezeu si om (1 Tim. 2:5), Cap al Bisericii care e trupul Sau (Efeseni 1:22; 5:23; Col. 1:18) si Imparat al Lumii, va domni pe tronul lui David (Isaia 9:6-7; Luca 1:31-33; 2 Samuel 7:12-16; Ezec. 37:24-28), El este Judecatorul unic al tuturor celor care nu au crezut in El si nu L-au acceptat ca Mantuitor si Domn (Matei 25:14-46; Fapte 17:30-31; Apoc. 20:11-15).

    C. Dumnezeu Duhul Sfant
    Noi credem si marturisim ca :
  • Duhul Sfant, cea de a treia Persoana a Trinitatii, este co-egala, co-eterna si de aceeasi esenta cu Dumnezeu Tatal si Dumnezeu Fiul (Ier. 31:31-34; Mat. 18:19; Fapte 5:3-4; 28:25-26; 1 Cor. 12:4-6; 2 Cor. 13:14; Evr. 10:5-17). Duhul Sfant este numit Mangaietorul si acest nume este folosit atat pentru Duhul Sfant (Ioan 14:16,26; 15:26; 16:7), cat si pentru Cristos (Ioan 14:16; 1 Ioan 2:1). Are cele trei elemente ale personalitatii: intelect (1 Cor. 2:11), sentimente (Rom. 8:26-27; 15:30) si vointa (1 Cor. 12:11).
  • Duhul Sfant are atributele divinitatii. El este etern (Evr. 9:14), omniscient (1 Cor. 2:10-11; Ioan 14:26; 16:12-13), omiprezent (Ps. 139:7-10) si omnipotent (Luca 1:35; Romani 15:13). El este implicat in creatie (Gen. 1:2; Iov 33:4; Ps. 104:30), in intruparea Fiului lui Dumnezeu (Matei 1:18; Luca 1:35), in inspirarea Scripturilor (2 Petru 1:20-21; Fapte 1:16; 2 Tim. 3:16-17) si in invierea mortilor (Rom. 8:11).
  • lucrarea unica a Duhului Sfant a inceput in Ziua Cinzecimii, cand a luat nastere Trupul Domnului Isus (Biserica Sa) si de atunci El continua sa edifice Biserica pana la rapirea ei de catre Domnul Isus Cristos. Lucrarea Sa este sa dovedeasca lumea de pacat, de neprihanire si de judecata (Ioan 16:8-11); sa glorifice pe Domnul Isus Cristos, sa produca nasterea din nou si sa boteze pe toti credinciosii in Trupul lui Cristos, in momentul exercitarii credintei in lucrarea Domnului Isus Cristos (Ioan 3:5-8; 1 Cor. 12-13; Ioan 16:14).
  • Duhul Sfant locuieste permanent in credincios (Ioan 14:16), face sa apara roada Duhului (Gal. 5:22-23) si transforma pe credinciosi asemenea chipului Domnului Isus Cristos (2 Cor. 3:18). Tot El pecetluieste pentru ziua rascumpararii, invata, calauzeste in adevar, sfinteste, cheama la slujire, mijloceste, vorbeste, cerceteaza, ajuta pe credincios si-l imbraca cu putere pentru trairea crestina, pentru predicarea si marturisirea Evangheliei (Efeseni 1:13; Ioan 16:13; 14:26; Fapte 1:8; Rom. 8:26-27; 2 Petru 1:19-21; 1 Ioan 2:20,27; Rom. 8:9-11).
  • Duhul Sfant da daruri spirituale Bisericii, nu pentru Slava Sa, ci pentru glorificarea lui Cristos, spre zidirea credinciosilor in credinta data sfintilor odata pentru totdeauna (Ioan 16:14; Fapte 1:8; 1 Cor. 12:4-11; 2 Cor. 3:18; Iuda 3).
  • Duhul Sfant este absolut suveran in modul in care acorda daruri spirituale pentru zidirea Bisericii. De aceea, vorbirea in limbi, vindecarile si minunile au fost „daruri semne” la inceputul formarii Bisericii (inaintea aparitiei Noului Testament) pentru autentificarea lucrarilor apostolilor si ele nu au intentionat sa fie o caracteristica a vietii credinciosilor (1 Cor. 12:4-11; 1 Cor. 13:8-10; 2 Cor. 12:12; Efes. 4:7-12; Evr. 2:1-4; 1 Petru 4:10-11).
  • El este numit in mod voit Dumnezeu (Fapte 5:3; 2 Cor. 3:17) si toate aceste referiri dovedesc faptul ca Duhul Sfant nu e o influenta sau putere divina, ci El este o persoana si, la fel ca Tatal si Fiul, este Dumnezeu.
WebAdmins: Dragos Cretu, Paul Sticea, Valentin Dominte