Noi credem ca:
  • omul a fost creat printr-un act personal si direct al lui Dumnezeu, dupa chipul Sau. Omul a fost creat un suflet viu, fara pacat, cu constiinta, cu ratiune, sentiment, vointa libera si responsabilitate morala fata de Dumnezeu (Gen. 2:7,15-25; Iacov 3:9; Romani 1:18-19).
  • omul a fost creat pentru a aduce slava lui Dumnezeu, pentru a avea partasie cu El, pentru a trai o viata dupa voia lui Dumnezeu si astfel sa implineasca scopul lui Dumnezeu cu privire la om in lume (Isaia 43:7; Col. 1:16; Apoc. 4:11).

      A.Caderea omului in pacat
      Noi credem ca:
  • in urma pacatului lui Adam, comis din cauza neascultarii de voia revelata si fata de Cuvantul lui Dumnezeu, omul si-a pierdut starea de nevinovatie si drept consecinta a atras asupra sa moartea spiriuala si fizica si este sub pedeapsa maniei lui Dumnezeu, devenind corupt, total depravat spiritual si moral si complet incapabil sa aleaga sau sa faca ceea ce este placut inaintea lui Dumnezeu, daca nu intervine gratia divina (harul) (Gen. 2:15-17; 3:1-19).
  • omul, in sine insusi, nu are potentialul de a se mantui singur si astfel este pierdut pentru totdeauna. Biblia arata limpede ca omul nu-L cauta din proprie initiativa pe Dumnezeu (Rom. 3:11-18). El este rob a pacatului (Rom. 6:17); pentru el lucrarile spirituale sunt o nebunie (1 Cor. 1:18; 2:14); inima lui este nespus de inselatoare si de deznadajduit de rea (Ieremia 17:9). De aceea omul nu se poate mantui singur, ci numai prin gratia (harul) lui Dumnezeu, prin actul suveran de rascumparare a lui Dumnezeu, prin credinta in jertfa ispasitoare a Domului Isus Cristos (Ioan 3:36; 6:44; 14:6; Efeseni 2:1-3; 1 Timotei 2:13-14; 1 Ioan 1:8).
  • Deoarece toti oamenii au fost in Adam, natura adamica corupta de pacat a fost transmisa tuturor oamenilor, cu exceptia Domnului Isus Cristos care S-a nascut fara pacat (Evr. 4:15; 7:26; 2 Cor. 5:21; 1 Petru 2:22). Astfel, din cauza originii adamice, toti oamenii sunt pacatosi prin natura, prin alegere si prin declaratie divina (Ps. 14:1-3; 51:5; Ieremia 17:9; Rom. 3:9-19,23; 5:10-12).

      B.Casatoria
      Noi credem ca:
  • Dumnezeu a instituit casatoria si astfel, cei casatoriti si cei ce doresc sa intemeieze o familie au obligatia sacra sa creeze o atmosfera plina de dragoste, de pace si de ingaduinta reciproca pe toata perioada casniciei, indiferent de circumstante. (Gen. 2:24). Casnicia reprezinta o imagine palida a unei realitati spirituale coplesitoare – a legaturii vesnice dintre Cristos si Mireasa Sa – Biserica (Efeseni 5:22-33).
  • Dumnezeu uraste divortul (Maleahi 2:16) si astfel, legatura in casnicie poate fi intrerupta numai prin moartea unuia dintre parteneri (Matei 19:4-6). Chiar daca divortul apare atat in Vechiul cat si in Noul Testament (Deut. 24:1-4; 1 Cor. 7:15), nu este incurajat niciodata deoarece incalca intentia initiala a lui Dumnezeu cu privire la familie (Gen. 2:24).

      C.Recasatoria
      Noi credem ca cei vaduvi se pot recasatori, dar numai in Domnul (1 Cor. 7:8-9,39).
      Despre cei divortati noi credem ca:
        a) Cei care au divortat inainte de intoarcerea la Dumenzeu si raman necasatoriti pot participa la Masa Domnului, la lucrarea publica in Biserica ca si la slujba de diaconie sau de presbiter.
        b) Cei care au divortat dupa momentul intoarcerii la Dumnezeu vor fi exclusi din biserica. Daca divortul a fost inaintat de partener si credinciosul (care nu a dorit divortul) ramane necasatorit, el poate participa la toate aspectele vietii din biserica: Masa Domnului, marturie personala si lucrare publica, lucrarea de diaconie sau presbiter, daca ramane necasatorit. Daca credinciosul care nu a cerut divortul se recasatoreste, el va fi exclus din biserica (1 Cor. 7:15)
        c) Daca o persoana a divortat si s-a recasatorit inainte de intoarcerea la Dumnezeu, poate participa la Masa Domnului, poate da marturie personala si poate sluji ca diacon, dar nu va putea participa la lucrarea de vestire publica si la slujba de presbiter.
      D.Avortul, Homosexualitatea si Imoralitatea sexuala
      Noi credem ca:
  • Viata incepe in momentul conceptiei si interzicem avortul (Ps. 139:13-16; Ier. 1:1-5).
  • orice forma de homosexualitate este o uraciune inaintea lui Dumnezeu (Lev. 18:22-23, 20:13-16; Rom. 1:26-32).
  • curvia si preacurvia, ca si orice relatie sexuala incestuoasa sunt pacate si o uraciune inaintea lui Dumnezeu (Lev. 18:6-30; 20:10-21; 1 Cor. 6:15-20; 1 Tes. 4:3-6; Evrei 13:4).
Capitolul anterior: II. Doctrina despre Dumnezeu |III. Doctrina despre Om| Urmatorul capitol: IV. Doctrina despre Mantuire(Salvare)
WebAdmins: Dragos Cretu, Paul Sticea, Valentin Dominte